بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهاقان

تا آخرین قطره ی خون ایستاده ایم...

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهاقان

تا آخرین قطره ی خون ایستاده ایم...

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهاقان
دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با همت بلند مردم و تلاش جمعی از معتمدان و مسئولان در اسفند ماه ۱۳۶۶ دارای مجوز فعالیت گردید و در سال ۱۳۶۷ با رشته علوم اجتماعی، کار خود را به موازات فعالیت‌های علمی، عملیات اجرایی مجتمع دانشگاه در زمینی به وسعت ۷۰ هکتار در ۳ کیلومتری جاده دهاقان شروع که در مهر ماه ۱۳۷۰ اولین واحد آموزشی آن به بهره‌برداری رسید. با الطاف الهی،‌ نیت خالصانه بانیان، کمک‌های مردم و همت مسئولان روز به روز مراحل رشد و توسعه را سپری نمود و در حال حاضر با درجه بسیار بزرگ و برخورداری از تمامی مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکترای تخصصی جزء واحدهای مطرح منطقه و کشور همانند نگینی در انگشتری شهر دهاقان می‌درخشد. واحد دهاقان با گذشت قریب به 26 سال از زمان تأسیس اکنون در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا دارای 10 رشته فنی مهندسی،23 رشته علوم انسانی، ۱ رشته علوم پزشکی (پرستاری) می‌باشد. جمعیت دانشجویان این دانشگاه تعداد ۶۰۰۰ نفر می‌رسد.این دانشگاه جزء یکی از بزرگ ترین دانشگاه های استان از بعد مساحت و تعداد رشته موجود میباشد.
پیام های کوتاه
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

با عنایات خدای سبحان از سال ۸۶ مجدانه موضوع پیگیری شد و نهایتاً افتخار میزبانی در۱۳ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت حضرت امام هادی (ع) به واحد دهاقان داده شد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد دهاقان با اشاره به اینکه همزمان با ماه رجب این دانشگاه میزبان دو شهید گمنام است ادامه داد: این دانشگاه ۷۰۰هزار مترمربع وسعت دارد که ۴هزار نفر دانشجو در ۵۱ رشته تحصیلی در تمام مقاطع از کاردانی تا دکترای تخصصی به تحصیل مشغول هستند. 
به گزارش ایلنا، احمد آذین افزود: دانشگاه دهاقان از سال‌های گذشته متقاضی و پیگیر تدفین شهدای گمنام در محل دانشگاه بوده است و همگان نیک می‌دانند که وجود شهدا و فضای آکنده از عطر شهدای گمنام در محیط دانشگاه و دانشجویی چه اثرات بلندی را در پی خواهد داشت. با عنایات خدای سبحان از سال ۸۶ مجدانه موضوع پیگیری شد و نهایتاً افتخار میزبانی در۱۳ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت حضرت امام هادی (ع) به واحد دهاقان داده شد. 
رئیس واحد دهاقان در ادامه با اشاره به نقش خانواده شهدا در پایه‌گذاری، رشد و بالندگی این واحد تصریح کرد: تأسیس این واحد از آغاز با نیت خالصانه و پاک همه کسانی آمیخته بود که با فرهنگ ایثار و شهادت عجین بوده‌اند و خانواده شهدا سهم بسزائی در بالندگی آن داشته‌اند. در سال گذشته و در آستانه شهادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع)، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طی تماسی خبر مسرت بخش پذیرش تقاضای واحد مبنی بر تدفین شهدای گمنام در دانشگاه را داد. به علت تقارن این برنامه با امتحانات دانشجویان، برنامه تدفین به سال جدید موکول شد که با توسل به حضرت زهرا (س)، همزمان با میلاد مسعود بهانه هستی و مام ولایت، حضرت زهرا (س)، خبر میزبانی لاله‌ها در سیزدهم اردیبهشت به واحد اعلام شد، بلافاصله خبر به فرمانداری شهرستان ابلاغ شد و ستاد هماهنگی تدفین شهدای گمنام تشکیل گردید که به حمداله با انجام پیش‌بینی‌ها و جلسات متعدد آماده استقبال از شهدا هستیم. 
آذین افزود: اعتقاد راسخ براین است که ما دعوت شده شهدا هستیم، برای نشان دادن مسیر به آنان نیازمندیم که با روشنگری راه را به ما بنمایانند. سیزدهم اردیبهشت میزبان پیکر دو جوان ۱۶ ساله و ۲۳ ساله‌ای هستیم که در بوستانی که به نام بوستان شهدای گمنام واحد نامگذاری شده است و در مقابل حسینیه رضویه واقع شده تدفین خواهند شد. 
دبیر هم اندیشی استان اصفهان؛ با ایراد سخنانی در خصوص برنامه‌های دانشجویی قبل و بعد از تدفین پیکرهای شهدا گفت: قبل از تدفین برنامه‌هایی مانند فضا سازی، خاطره گویی توسط رزمندگان دفاع مقدس، آزادگان و جانبازان در محیط دانشگاه، عصر شعر با عنوان میزبانی ستاره‌ها، مراسم وداع با شهدا روز پنج شنبه در محل حسینیه دانشگاه، شرکت دانشگاهیان در مراسم دعای کمیل و دعای ندبه که در شهرستان با حضور پیکر مطهر شهدای گمنام انجام خواهد شد، و پس ازتدفین مراسم ختم هفتم و چهلم و... از نمونه برنامه‌های دانشگاه می‌باشد. در سایت واحد، بخشی طراحی شده است که با عنوان میزبانی ستاره‌ها اختصاص به روزهای قبل و بعد از تدفین دارد که افراد می‌توانند با ورود به سایت، از دل گویه‌های خود با شهدا بنویسند که چاپ اشعار، دل گویه‌ها و مقاله‌ها در مورد شهدای گمنام دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است. 
آذین در پایان از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دانشگاهیان بویژه دانشجویان، بسیج دانشجویی، دفتر فرهنگ اسلامی، مسئولان شهرستان، فرماندار و امام جمعه شهرستان، ناحیه مقاومت بسیج سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و... که ‌‌نهایت همکاری و مساعدت را در این امر داشتند، تشکر ویژه نمود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">